نگهداری چمن مصنوعی

نگهداری چمن مصنوعی

باید نظافت چمن مصنوعی  را در اولویت رسیدگی و نگهداری قرار دهید. بهتر است به طور مرتب و روزانه روی چمن هایی که در فضای باز اجرا شده اند را جارو بزنید. استفاده از جارو برقی در زیرسازی های غیر شنی ارجعیت  دارد. برس خوردن تاثیر زیادی در یکنواختی سطح چمن دارد و موجب هم سطح شدن مواد پر کننده و حالت بهتر چمن می شود. برس خوردن از خم شدن و خوابیدن فلت های چمن پیشگیری کرده و اثرات ناشی از جای پا را از بین می برد.

 

به طور جدی از ریختن مواد شیمیایی روی چمن مصنوعی خودداری کنید. نفت، بنزین، الکل ، روغن ها و دیگر مواد شیمیایی، موجب آسیب جدی به چمن می شود.

نگهداری از چمن مصنوعی کار ساده ای است ولی این کفپوش  را باید از مواد محترقه و آتش زا دور نگه داشت! استفاده از اتصالات برق، سیم های سیار، انواع ترقه و فشفشه بر روی چمن مصنوعی خطرات جدی به همراه دارد

چمن مصنوعی نسبت به شرایط جوی و بارش برف مقاومت خوبی دارد. به هنگام بارش برف، با استفاده از پاروی چوبی می توان سطح چمن را تمیز کرد. استفاده از نمک و ضد یخ برای آب شدن برف ها در روی چمن مصنوعی توصیه نمی شود.

 

باید تلاش شود تا جایی که امکان پذیر است اجسام و اشیای تیز و برنده بر روی سطح چمن مصنوعی کشیده نشود، زیرا باعث پارگی برگ ها و سطح زیرین می شود و در نتیجه ساختار و انسجام چمن از هم پاشیده و از یکدیگر جدا می شوند.

از کشیدن و هل دادن اجسام سخت و سنگین مانند لوازم فلزی اداری مبلمان، گاو صندوق، کمد و فایل و … بر روی چمن مصنوعی خودداری شود. از تماس اشیای بسیار داغ بر روی چمن مصنوعی خودداری شود، زیرا باعث سوختگی موضعی شده و یا شکل و حالت طبیعی چمن را بر هم می زند. همچنین تماس مستقیم آتش مانند ته سیگار باعث سوختن و ذوب شدن رشته های پلیمری شده ولی به دلیل رعایت استاندارد های ایمنی بالا، آتش نمی تواند گسترش یابد و در همان نقطه خاموش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.