آشنایی با دیوارپوش ها

خصوصیات کلی دیوارپوش ها:

آشنایی با دیوارپوش ها:این محصولات به علت تنوع ، زیبایی و کیفیت بالای آن منحصر به فرد بوده و طول عمر بالایی نیز دارند ، به همین جهت باعث حذف بسیاری از هزینه های اضافی مانند رنگ آمیزی سالیانه ساختمان می باشد. دیوارپوش  ها عایق حرارتی و برودتی بوده و می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفتن انرژی و هزینه داشته باشد. موارد استفاده دیوارپوش ها اماکن مسکونی ، اداری ، تجاری ، رستوران ها و هتل ها و … می باشد.

 

نصب دیوارپوش بسیار سریع می باشد به طوریکه می توان ۱۰۰ متر مربع دیوارپوش را در ۱ روز نصب کرد. زیرسازی دیوارپوش ها نقش مهمی در نصب آنها دارد . در صورتی که دیوار صاف بوده و گچی باشد نیاز به زیرسازی نیست ولی اگر دیوار سیمانی یا کاشی باشد حتما باید زیرسازی انجام شود.

تفاوت دیوارپوش MDF و HDF:

1.از نظر وزن دیوارپوش پی وی سی سبکتر از نوع ام دی اف آن می باشد.

2.برای مکان های پر تردد بهتر است از دیوارپوش ام دی اف  استفاده کنید.زیرا استحکام پی وی سی کمتر بوده و ممکن است با ضربه ای محکم سوراخ شود.

3.اگر دیوار شما مرطوب است حتما باید از دیوارپوش پی وی سی  استفاده کنید زیرا نم و رطوبت اثر منفی بر ام دی اف دارد.

4.از نظر قیمت دیوارکوب ام دی اف گرانتر از نوع  پی وی سی آن می باشد.

5.شست و شوی دیوارکوب پی وی سی به علت مقاومت آن نسبت به آب راحت تر از ام دی اف می باشد.

 

روش اندازه گیری دیوارپوش

1.محاسبه مساحت دیوارها

ابتدا یک نقشه از دیوارهای منزل خود بر روی کاغذ رسم کنید ، عرض و ارتفاع دیوارها را اندازه گیری کنید ، با ضرب این ۲ عدد مساحت هر کدام از دیوارها مشخص می شود.

نکته : باید در اندازه گیری ارتفاع دیوار توجه داشته باشید که ارتفاع دیوارپوش های موجود ۲٫۸۰ و ۳ متری می باشد ، به طور مثال اگر ارتفاع دیوار شما ۲٫۴۰ می باشد و شما می خواهید از دیوارپوش های با ارتفاع ۲٫۸۰ استفاده کنید ، برای محاسبه مساحت دیوار باید ارتفاع را ۲٫۸۰ در نظر بگیرید

2.محاسبه ابزارهای مورد نیاز

عرض دیوار هایی را که می خواهید دیوارپوش ( دیوارکوب ) کنید با هم جمع زده ، به همان متراژ در قسمت پایین دیوارپوش از قرنیز و در قسمت بالای آن از ابزارهای تاشو یا میت استفاده می شود. اگر درب و پنجره شما با دیوار همسطح باشد برای دور آن از ابزار میت و اگر داخل فرورقتگی و قاب باشد از ابزار تاشو استفاده می شود.

 در رابطه با آشنایی با دیوارپوش ها هنگام اندازه گیری دیوارپوش باید به این نکته توجه کرد که شکستگی های دیوار باید با ابزار تاشو پوشانده شود

در قسمت هایی که دیوار تمام می شود برای بستن آن از ابزار میت استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.