آموزش ترمیم پارکت لمینت

در این ویدیو خواهید دید که چگونه بدون تعویض تایل پارکت خراشیدگی در اثر کشیده شدن جسمی تیز با لمینت را ترمیم کنید.(ترمیم پارکت لمینت)

پارکت لمینت‌ که از نظر ظاهری بسیار به پارکت شباهت دارند از الیاف فشرده چوب ( اچ دی اف) ساخته شده و برخلاف پارکت های چوب طبیعی مستقیما از چوب درختان تهیه نمی‌شوند. این محصول به عنوان پوشش کف در مکان های مختلف خانگی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار گرفته و به تناسب محل مورد استفاده دارای استانداردهای مختلفی هستند که به AC معروف است.

هرچه میزان تردد بر روی این محصول بیشتر باشد آن پارکت دارای AC بالاتری خواهد بود که با در نظر گرفتن این استاندارد شما می توانید محصول مناسب‌تری برای فضای خود انتخاب کنید. پارکت لمینت ها عموماً در ضخامت های 8، 10 و 12 میلیمتر در بازار موجود است، هرچه پارکتی ضخامت بیشتر و یا AC بالاتری داشته باشد قیمت آن به طبع بیشتر خواهد بود. پیش از نصب لمینت‌ها از یک لایه فوم در زیر کار استفاده می‌شود و برخلاف پارکت چوب، جهت نصب به جای چسب از شیارهایی که دور تا دور آن قرار دارد و به آن کلیک می گویند استفاده می شود، با قفل شدن این شیارها در هم که به صورت فاق و زبانه طراحی شده اند.

پارکت پوشش چوبی کف بوده که با چسب بر روی زمین چسبانده می شود و به دلیل عدم مقاومت دربرابر آب ، حشرات و قیمت بالا پارکت از بازار حذف و متریال جدیدی به نام لمینیت (لمینت) جایگزین آن گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.