هر آنچه باید درباره ترمیم پارکت تمام چوب بدانید.

پارکت تمام چوب از چوب یک تکه به صورت بخشی از الوار طبیعی چوب ساخته می‌شوند. به پارکت‌هایی که از جنس چوب‌های سخت(HARD WOOD ) با ضخامت 20 میلیمتر ساخته می‌شوند و دارای کام و زبانه هستند پارکت تمام چوب یا (SOLID WOOD ) گفته می‌شود. یکی از مهترین ویژگی‌هایی که پارکت‌های تمام چوب را از بقیه پوشش‌های کف متمایز می‌کند خاصیت ساب و پولیش کردن آن‌ها است. در اثر گذر زمان در مکان‌های پر تردد انواع پارکت‌ها دچارخط و خش شده و کیفیت و زیبایی خود را از دست می‌دهند، اما پارکت‌های تمام چوب این قابلیت را دارند تا با برداشتن لایه رویی نمایی مانند روز اول داشته باشند.

پارکت تمام چوب

پارکت‌های تمام چوب از چوب یک تکه به صورت بخشی از الوار طبیعی چوب ساخته می‌شوند. به پارکت‌هایی که از جنس چوب‌های سخت(HARD WOOD ) با ضخامت 20 میلیمتر ساخته می‌شوند و دارای کام و زبانه هستند پارکت‌های تمام چوب یا (SOLID WOOD ) گفته می‌شود. یکی از مهترین ویژگی‌هایی که پارکت‌های تمام چوب را از بقیه پوشش‌های کف متمایز می‌کند خاصیت ساب و پولیش کردن آن‌ها است. در اثر گذر زمان در مکان‌های پر تردد انواع پارکت‌ها دچارخط و خش شده و کیفیت و زیبایی خود را از دست می‌دهند، اما پارکت‌های تمام چوب این قابلیت را دارند تا با برداشتن لایه رویی نمایی مانند روز اول داشته باشند.

پارکت پوشش چوبی کف بوده که با چسب بر روی زمین چسبانده می شود و به دلیل عدم مقاومت دربرابر آب ، حشرات و قیمت بالا پارکت از بازار حذف و متریال جدیدی به نام لمینیت (لمینت) جایگزین آن گردید. جنس لمینیت خرده چوب و رویه ی HDF است که خود HDF دارای استانداردهای مختلفی مانند AC4 ، AC3 و … می باشد که منظور از آن مقاومت لایه سطحی آن در برابر فرسایش است. پارکت لمینت دارای چهار طرف کلیک می باشد که برای نصب به صورت پازل در کنار هم بدون هیچ چسبی قرار می گیرند. رویه لمینیت (HDF) در برابر آب مقاوم بوده ولی لایه ی چوبی و کلیک های آن آسب پذیر هستند. لمینت در ضخامت های 6 ، 7 ، 8 ، 10 ، 12 میلیمتر موجود است که رایج ترین آن ها 8 میلیمتر و 12 میلیمتری می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.