بازسازی خانه در چه مراحلی انجام می شود؟

بازسازی خانه در چه مراحلی انجام می شود؟ ( مراحل بازسازی خانه )

این روزها هزینه های جانبی فروش و خرید ملک آنقدر بالا است که اگر به هر دلیل تصمیم به تعویض خانه خود داشته باشیم، علاوه بر وقت زیادی که برای فروش خانه قبلی و خرید یک مکان جدید باید گذاشت، مبلغ زیادی باید به عنوان حق مشاوره بنگاه معاملاتی، مالیات و عوارض شهرداری پرداخت شود. این مبلغ برای فروش یک آپارتمان 300 میلیونی و خرید یک آپارتمان مثلا 450 میلیون تومانی، حدود 20 میلیون تومان می شود.

آیا بهتر نیست نصف این مبلغ یعنی 10 میلیون تومان را صرف بازسازی و دکوراسیون آپارتمان قبلی خود بکنیم؟

در بازسازی خانه اول از همه باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید طرح و نقشه اصلی خانه را عوض کنید یا نه. اگر تصمیم به تغییر نقشه گرفته اید (مثل برداشتن یک اتاق، باز کردن آشپزخانه، اضافه کردن دیوار یا…)، مسلما این اقدام باید قبل از سایر اقدامات انجام شود. پس از انجام تخریب و ساختن، مرحله نازک کاری و دکوراسیون داخلی  آغاز می شود که عمده تمرکز این مقاله بر آن قسمت است.

مراحل بازسازی خانه (با کمترین هزینه):

1- دریافت مشاوره از شرکت های ساختمانی و دکوراسیون داخلی:

در این مرحله تصمیم می گیرید که چه اقداماتی می خواهید انجام دهید و چه میزان زمان و هزینه باید بابت آن صرف کنید.

 

2- مرحله تخریب:

دیوارها و قسمت هایی از خانه را که می خواهید برداشته شود، برمی دارید. در این مرحله شرکتهای ساختمانی که کار تخریب انجام می دهند، به شما کمک خواهند کرد.

 

3- مرحله ساخت:

اگر قصد اضافه کردن دیوار، اتاق، انبار یا …. را دارید، در این قسمت انجام می دهید. با توجه به دیوارهای پیش ساخته ای که امروزه در ساخت داخل آپارتمان به کار میرود، مرحله ساخت زمان و هزینه زیادی نخواهد داشت.

4- گچ کاری و سقف کاذب:

اگر دیوارها و سقف خانه نیاز به گچ کاری دارد، الان زمان انجام آن است. در بسیاری موارد سقف کاذب به جذابیت و زیبایی دکوراسیون خانه کمک می کند. سقف کاذب را در این مرحل اجرا کنید.

5- نورپردازی:

اگر نورپردازی در طرح اولیه شما بوده است، بهتر است آنر همزمان با سقف کاذب انجام دهید.

 

6- کف سازی:

پوشش کف خانه هر چه قرار است باشد، بهتر است در این زمان انجام شود. این پوشش می تواند سرامیک، پارکت  یا لمینت باشد. مرحله نصب پارکت بسته به متراژ آپارتمان مدتی طول می کشد. پس صبور باشید!

 

7- رنگ دیوار و سقف:

اگر قرار است سقف خانه یا قسمتی از دیوارها رنگ شود، بهتر است در این مرحله آن را انجام دهید.

8- اجرای دیوارپوش  :

سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذدیواری  تماما متریالی هستند که برای دکور دیوار به کار میروند. مطابق با طرح اولیه که در نظر داشتید، هر یک از اینمحصولات دکوراسیون را برای دکور دیوارهای خود به کار ببرید.

 

9- قرنیز:

وقتی در خانه ای پارکت و کاغذ دیواری به کار می رود، حتما جای قرنیز خالی است. قرنیز جلوه زیادی به خانه می دهد. قرنیز را می توانید پس از نصب کاغذ دیواری نصب کنید.

 

10- جیدمان:

اگر هنوز هم بودجه بازسازی شما تمام نشده است، بهتر است آن را خرج خرید لوازم و مبلمان جدید کنید. یک چیدمان جدید در مبلمان، تابلوها و مجسمه ها، جان تازه ای به دکوراسیون می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.